mandag, februar 21, 2011

Livsnyderen ser balletfilm

I aften var Bodil og jeg i Fredericias lækre, nye biograf for at se filmen Black Swan - en thriller, som udspiller sig indenfor balletverdenen.

Uafhængig af hinanden havde vi hørt om filmen, og havde lyst til at se den - og det kunne vi jo lige så godt gøre sammen.

Jeg vil ikke komme med en anmeldelse af filmen, for det er der masser af andre det har gjort - både blogs og avisanmeldelser - men den var drolan spilme god!

En fin psykologisk thriller, hvor Natalie Portman spillede helt F-A-N-T-A-S-T-I-S-K ... og balletscenerne gav mig lyst til at prøve en tur i den kgl. ballet ... måske kunne man godt blive grebet lidt af at se dans, på den måde?

Den næste film, jeg vil i bio og se, er den spansk/mexicanske Biutiful med Javier Bardem - den har premiere her i Fredericia i starten af marts, og det er jo snart. Og der ved jeg, at jeg sagtens kan lokke Bruno med :-)

2 kommentarer:

Hanne sagde ...

Jeg har hørt at Bolshojbaletten er et godt sted at starte. Under alle omstændigheder er det vigtigt at den første ballet man vover sig ind at se er af høj kvalitet. Jeg kan godt følge det lidt: Hvis baletten er af tilstrækkelig høj kvalitet, kan man se kunsten og blive grebet.

Johnnie sagde ...

Jeg den jo også, og tænkte forresten på at den (også) kunne kaldes for en slags introduktion til ballet - med at dens symbolik er mere eksplicit end ballet-"nørdet"....

Mit indtryk er på den anden side at "hardcore" ballet går ud fra at tilskueren kender historien godt, og gerne også hvordan andre koreografer har grebet den an.

Biutiful er også en film som jeg tror på at jeg kunne holde ud til at se.