lørdag, december 05, 2009

Rejse- og festklar?

Næææææh.

Men mon ikke jeg bliver det i løbet af idag?

Jeg har vasket i bund nu - og strøget det strygetøj, der lå. Ikke bare for at være sød ved Bruno, men for at give mig selv frit valg fra garderoben, når jeg skal pakke. :D

Skal lige et smut ned i byen - et enkelt ærinde - og så går jeg i gang med at pakke.
Puuuuuh jeg har de ONDESTE rejsesommerfugle i maven!

Kan det virkelig PASSE at jeg kan rejse med sådan en hjemme-udskrevet ting som eneste billet? Kan jeg nu finde ud af at skifte fly i Amsterdam? Kan min baggage også finde ud af det? Mon jeg kan sove i flyet? Skal jeg have extra kontaktlinser med i min håndbaggage? Hvordan går det når jeg kommer til JFK? Har jeg nu husket at pakke alt det jeg har brug for? Ser jeg mon uskadelig nok ud til at gå uantastet igennem US Customs?

Nåhh ... jeg må jo bare finde ud af det "as I go along". Det plejer jo at gå godtnok, så NU holder jeg op med at bekymre mig.

Blev der sagt!

3 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

weeee!!!

Lizelotte sagde ...

...og WOOOOP WOOOOP, Moffe!

Susan sagde ...

GOD TUR!
Og svarene på dine spørgsmål er:

Ja det kan virkelig passe at du kan rejse med den der hjemmeudskrevet ting, Christian rejser tit blot med sit milagekort, uden nogen som helst billet!

Ja, du kan finde ud af at skifte fly i Amsterdam, og er du den mindste smule i tvivl, så spørger du, de kan godt tale engelsk.

Ja bagagen skal nok finde ud af det, måske lidt forsinket, men den skal nok komme frem :-)

Måske kan du sove i flyet, ellers kan du i hvert fald blunde, det hjælper alt sammen.

Ja, det er en god ide med ekstra kontaktlinser og en hårbørste (og et ekstra sæt undertoej og en t-shirt) i håndbagagen, man har ikke brug for ret meget udover en bog undervejs og det er rart at have, hvis nu bagagen skulle være lidt forsinket.

Det skal nok gå fint i JFK, du følger bare stømmen og stiller dig i den længste kø til Immigrations.

Hvis du ikke har alt du har brug for, har du endnu en undskyldning for at shoppe nu hvor dollaren er så lav.

Immigrations er ikke til small talk, men det er de færreste nu heller ikke efter en lang flyvetur, nogen af dem er faktisk helt flinke, andre er blot meget professionelle, du skal nok komme igennem uden problemer. Et lille tip, hvis dine fingre er for tørre til at fingeraftryks scanneren kan læse det, så tør dig lidt på panden, så bliver de fedtede nok :-) (det var en immigrations officer der sagde det til mig engang).

Endnu engang GOD TUR, fejr Robertas citizenship med behør og NYYYYD det.