lørdag, oktober 10, 2009

Turkise touches

Jeg er blevet tagget af Susling - til at finde 7 turkise ting i mit hjem. Det var ikke ret svært, for jeg er vild med alle afskygninger af blåt og grønt.

Og lad nu VÆRE med at sige "men den er da ikke turkis". Diskussionen om noget er blåt, grønt eller turkis stopper ALDRIG - og den starter ikke engang på den her blog. Det her er den farve JEG mener er turkis ... såååååh det!! ;-)

Først fandt jeg en ung mand med en turkis sweatshirt siddende i min sofa.

Så kikkede jeg ud på mit gæstetoilet. Der hænger nemlig det spejl, vi havde med hjem fra Provence for 1½ år siden... jeg forelskede mig pladask i det, og fliserne har turkise elementer - se selv:



Næste stop var lige der på reolen, hvor Bruno havde hængt sin camelbag (drikkerygsæk) til tørre: voila - en turkis plasticslange:

Og så var der jo den pude, jeg i et anfald af håndarbejdsvanvid hæklede ...

I sommer forærede jeg mig selv et pandora-armbånd. Blåt og turkis, naturligvis:

Det passer helt vildt godt sammen med min sommerlige skjorte fra H&M:



Skal billedet fuldendes, skulle jeg sidde på toilettet med min skjorte og mit armbånd på. Lige ved siden af tronen finder man nemlig denne skraldespand:

Jeg vil dog forskåne jer for det billede - det må I nøjes med at forestille jer.

Afslutningsvis synes jeg, at følgende bloggere bør tage en runde i hjemmet med fotoapperat og lede efter RØDE ting... Tina, Lene og Fisker.

Have fun... :-)

6 kommentarer:

Lene sagde ...

Ha en god weekend :-) så vil jeg gå på jagt efter noget rødt :-)

Tina - omme i London sagde ...

Hae - det bliver nemt! ;)

susling sagde ...

Turkis er små pletter af renlivet glæde og farvesansning! (Det spejl tror jeg også, jeg havde insisteret på at slæbe med hjem.)

Tak for bidrag!

Tina - omme i London sagde ...

Saadan - saa er den roede udfordring onduleret. :)
Det var svaert at vaelge fra!

Lizelotte sagde ...

Susling, jeg elsker altså det spejl ... og jeg slæbte SELV rundt på det i hele Castellane by selvom det er MEGA tungt :D

fisker & fernández sagde ...

Det kigger jeg lige på :-)