tirsdag, maj 26, 2009

Ode til kop

På Koldings gågade stopped' jeg op
for i et vindue var en kop
så smuk som få jeg endnu har set -
og så sagde Bodil ganske diskret:



Mor har du set, der er en til af slagsen?
Et nyt lækkert mønster - jeg sad i saksen!
Tallerkner kunne man også erhverve sig -
på vej ind af døren jeg pludselig fandt mig.



Der var så mange kopper, og alle så kønne,
tallerkner med mønstre så fine og skønne -
Jeg måtte en enkelt af kopperne ha'
så den kunne redde min shopping-dag.



Ak skønt i butikken der var så mange,
er der endnu flere - og jeg er bange
for at jeg må have flere - jeg ser
at man kan købe dem lige her!




Så nu kan jeg ikke sove om natten,
jeg ligger og drømmer om kopper, for katten!
Og smukke tallerkner med mønster der passer
til fine galettes og bagerens basser....

4 kommentarer:

karina sagde ...

Sikke nogle dejlige kopper med glade farver. Dem kan jeg godt forstå du faldt over... Er det en af de fire viste du købte???

Lene sagde ...

Håber du købte og købte :-)

Lizelotte sagde ...

Nej, Karina, det var en helt femte :)

Lene, jeg købte en enkelt ,,, men jeg vender stærkt tilbage!

Marianne sagde ...

Drømme kan ingen tage fra dig og lidt har vel også ret - det er godt at have noget til gode - for smukke er de :-)