onsdag, marts 04, 2009

Jeg fattes ord...

...så derfor vælter de ikke ud over min blog lige nu.

Jeg har passet lidt på mit højre baglår i denne uge ... min tirsdagstur skulle have været 10 km, men blev skåret ned til 7 i lunte-tempo pga. ømhed i baglår, balle og lænd.

Nu ser jeg tiden an til i morgen. Måske er benet løbeklar, måske ikke. Jeg har en massørtid - måske kan vores massør løsne lidt op for sagerne. Mandag har jeg tigget mig til en tid hos min ellers ret ombejlede fysioterapeut... hvis han ikke kan hjælpe mig, er der ingen der kan! Om ikke andet vil jeg bare gerne have at vide, om det er i orden at løbe, selvom ømheden er der.

Det ville være SÅ surt at blive skadet nu. Så jeg passer godt på mig selv og mit bentøj.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nej - hvor jeg dog kender mange, der løb sig til skader under sidste års træning til Lillebælt Halvmarathon og derfor endte med slet ikke at kunne deltage :-(
Løb belaster nok kroppen meget (?).

conny sagde ...

Min løbeveninde har noget lignende - og hendes fys har mødt 3 på en uge, der har en nys overstået influenza eller lignende, og som så er begyndt at løbe måske lidt for tidligt. Hendes teori er: Løb ikke med infektion i kroppen.

Men det er da længe siden, du har haft noget af den slags (?)

Lizzy sagde ...

Kan du ikke gå en rask tur i stedet for - er ikke så hårdt for kroppen som løb, og nogle gange kan skaden gåes væk. En mindre tur er bedre end slet ingen.

Lizelotte sagde ...

Helle, det ER jo hårdt ved stængerne at løbe... det kommer man ikke uden om.

Conny, jeg synes også det er længe siden jeg var syg?? Det var i starten af januar, og de første løbeture bagefter var seje ... men det har jo gået rigtig godt.

Lizzy .. jeg går faktisk pænt meget, for jeg bor i et byområde og går altid ud og handler. Er desværre bange for det ikke er den mest fantastiske forberedelse til en ½maraton at gå ture :)

Lige nu har jeg bare givet kroppen ro siden en kort løbetur i fredags, hvor jeg opgav at løbe de planlagte 10 og nøjedes med 6. Så prøver vi igen i morgen. Mon ikke jeg er ved at være klar igen?