mandag, marts 09, 2009

En mild dom

Jeg var til fysioterapeut i morges, og heldigvis var dommen ikke særligt hård.

Jeg havde faktisk opført mig ligesom jeg skal ... for en gangs skyld :)

Mit baglårsproblem kommer af, at jeg har fået for meget fart på ... som i hastighed. Min kondition er blevet god, og mine muskler har ikke helt kunnet følge med. Jeg har ikke kunnet modstå fristelsen til at forsøge at slå min egen fartrekord HVER gang ... at bruge det der ekstra gear, der er vokset frem på mit løbe-dashboard.

Så min biceps femoris (stor muskel, der hæfter indvendigt på knæet og oppe i ballen) er overbelastet. Hvis jeg havde ignoreret den og var løbet videre, havde jeg risikeret en fibersprængning. Men jeg lyttede pænt, og løb forsigtigt, og med den hvile, jeg har fået, og noget massage, må jeg løbe en tur igen på onsdag - 7 forsigtige kilometer. Torsdag står den på lidt massage igen, og så løber jeg en tur igen fredag - igen 7. Hvis det stadig går godt, må jeg snuppe en 10'er søndag eller mandag.

Og så kan jeg ease ind i mit løbeprogram igen, lige så stille.

Jeg skal nok blive klar til maj, siger coach Lars. Og når han siger det, så tror jeg på ham.

Ingen kommentarer: