fredag, januar 09, 2009

Moderat bedring på vej...

Bruno er på arbejde igen, så normaliteten truer det livsnyderske hjem.

Jeg er dog stadig på langs - men i dag følte jeg for første gang, at jeg havde det lidt bedre end dagen for inden. Heldigt - for dagen bød på lidt udfordringer.

For det første har vores logerende - min kollega og gode veninde Hanne - overtaget vores influenzavirus. Og da jeg nu var lidt friskere, syntes jeg godt jeg kunne pylre lidt om hende.

Lidt over middag ringede de så fra skolen. Kristian havde fået bank af 3 andre drenge. De røg på ham, totalt uden grund, da han ville passere dem, og skubbede ham ind i en dør, og slog ham. En af dem slog ham hårdt nok i baghovedet med knytnæve til at han har fået en bule i baghovedet. Jeg gik over og hentede ham på skolen, han var ret ked af det og rystet. Der var flere vidner der bekræfter, at Kristian bare gik forbi dem.

Skolen har haft fat i de tre drenge. Jeg fik også fornøjelsen af at hilse på en af dem fik fortalt ham at jeg OVERHOVEDET ikke synes det var okay, det de havde haft gang i. Efterfølgende har inspektøren haft ringet. De har kontaktet forældrene, og drengene har fået en alvorlig opsang.

Kristian er okay nu. Han fik et par panodiler og så så vi en film. Han siger selv han er okay med at skulle i skole på mandag.

Jeg er faktisk også ret tryg ved den måde skolen har håndteret det på. Jeg blev meget ked af det og vred, men det er en hel anden oplevelse, den måde Egumvejens Skole håndterer det på, end vi var vant til ude i Erritsø. Det bliver taget alvorligt, og der bliver grebet ind - med det samme!

Jeg er meget stolt af min søn. Han er udstyret med et heftigt temperament, som han tidligere har bøvlet med, men i dag blev han godt nok rasende - men i stedet for at reagere ved at flyve i flæsket på drengene, smed han bagefter sit bordtennisbat ned i jorden, så det gik i stykker. Jeg synes det var flot - er ikke sikker på jeg selv kunne have reageret på den måde da jeg var 12. Bedre at smide battet i jorden end at stikke en af de angribende drenge en med det. Uanset hvor fristende det var, og hvor meget de havde fortjent det.

Måske brændte jeg for meget energi af på situationen. Ihvertfald er jeg helt slap i aften, og har hovedpine og lidt feber. Men det har været en langt bedre dag, helbredsmæssigt, end jeg har oplevet i denne uge.

Så mon ikke det går den rigtige vej?

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Synd for Kristian at han fik tæv. Nogle gange fristes man til at sige, at det sker jo i skoler, men det behøver det absolut ikke. Jeg tror Kristians har et godt tag i sådanne batajler, det lyder i hvert fald ikke til at de er blege for at tage hånd om problemet.

Ella sagde ...

Det er godt gået af ham, og usselt af de andre - jeg er glad for at høre at skolen arbejder professionelt med problemet.

God bedring til dig :-)

Lizelotte sagde ...

Fisker, du kan være HELT sikker på at man ikke bare slår det hen når man er mor til nogen, der får tæv i skolen :) ihverfald hvis "man" er mig...

Ja Ella, vi er så glade for skolen og deres håndtering af ting generelt.

Og tak :)

Lene sagde ...

flot klaret af Kristian og godt at skolen lever op til hvad man kan forvente.Men en rigtig træls oplevelse for ham.

Og god bedring til dig, pas nu på dig selv. lungebetændelse skal man ikke spøge med.

Anonym sagde ...

Jeg tænkte nu mere på, at skolen kunne fristes til at slå det hen. Sådan var det vist dengang jeg gik i den danske folkeskole... Jeg er ikke et sekund i tvivl om, du, som alle burde, aldrig ville lade det passere :-D