søndag, januar 04, 2009

Et rart punkt at "hakke af"

Nogen af jer ved, at jeg synger med en vokalgruppe - X-tetten. Mest for sjov og spas, og hyggeligt har vi det også.

For efterhånden en del år siden fik vi at vide af kommunen, at hvis vi fortsat ville bruge Lillebæltskolens lokaler til vores øveaftner, måtte vi være en "rigtig" forening - med vedtægter og generalforsamling og den slags.

Og vupti-dupti - så var jeg pludselig blevet pengekasseansvarlig - altså kasserer - i foreningen X-tetten.

Det betyder, at jeg hvert år skal præsentere noget, der ligner et regnskab, til vores generalforsamling. Det virker lidt fjollet ... for vi har ikke det store cashflow i foreningen - det er nærmest en kaffekasse. Der kommer penge ind fra kontingent fra de 7 medlemmer, som der pt. er. Der kommer af og til en sjat penge fra et arrangement. Og ud igen går de - til fester, og til vederlag til vores dirigent Lone, som gør et herkulisk arbejde. . . både med at holde styr på os til tider uregerlige og fjantede X-tøser, og med at forberede opvarmning, arrangementer og meget andet.

Men mange penge taler vi altså ikke om. Så hvert år udskyder jeg denne irriterende og overflødig-agtige opgave til sidste øjeblik .. der er faktisk ofte gået måneder EFTER generalforsamlingen, inden jeg har taget mig sammen.

Men ikke i år! Jeg har lige afsluttet regnskabet, og det var jo faktisk ikke så slemt. Herregud. Jeg ved også, at der aldrig er et øje, der vil gå det efter i sømmene, for de fleste synes det er dybt uinteressant og stoler på mig.

Det er bare et job, der skal gøres, og nu er det gjort - heldigvis!

Ingen kommentarer: