lørdag, september 20, 2008

Rødvinsforgiftet på den gode måde

Igår holdt Bankdatas vinklubs bestyrelse sin årlige hyggeaften.

Det foregik hos en af de andre bestyrelsesmedlemmer, som bor indenfor voldene - efter devicen god vin, god mad og godt selskab.

Der var rå mængder oksekød, lækkert tilbehør og en ekstremt kalorierig chokoladekage til dessert - nam nam!

Undervejs holdt vi blindsmagning. En række vine, hvor vi kendte alle på nær en, blev hældt på karafler og på underfundig vis blandet rundt. Der var udfærdiget skemaer, hvor vi kunne gætte oprindelsesland og årgang - og så var der listen over vinene samt et felt, hvor der stod "Joker".

Så var det med at gætte, hvilken vin vi havde i glasset lige nu.

Uha, tænkte jeg, da vi gik igang - for nogle af mine med-bestyrelsesmedlemmer er nogle hårde vin-hunde.

Så - stor var min glæde, da jeg efter de første 4 vine lå på 2. pladsen, 1 point efter den bedste. Og jeg var ikke fri for at være lettere sejrs-hånlig, da jeg var den samlede vinder - Yes!

Det får de lov til at høre om i nogen tid fremover, drengene ;)

Men selv uden konkurrencen var det en hyggelig og sjov aften. Og hvor er det dejlig nemt, når man kan gå hjem på 10 minutter...

Ingen kommentarer: