tirsdag, september 16, 2008

Når arbejdet fylder i hovedet...

Nu er det jo lige op over at vi går igang med den store omlægning af vores netbank, som vi i "mit" projekt har arbejdet på det sidste halve år.

Det fylder meget i hovedet - og der dukker stadig massevis af ting op som liiiige skal klares inden på tirsdag.

F.eks. er Helge Sander begyndt at rumstere på diverse offentlige hjemmeside. Han (eller rettere - hans ansatte) undersøger, om hjemmesiderne er til at bruge for bl.a. synshandicappede og ordblinde.

Og så ved vi jo godt, at det på et eller andet tidspunkt kommer til at handle om netbanker også.

På Bankdata er vi så heldige at have en kollega, som er blind. Han havde lovet at hjælpe mig med at lave en test af netbanken, som den ser ud i dag, holdt op mod det, vi sætter igang på tirsdag.

Så jeg besøgte kollegaen den anden dag - og det var interessant at se, hvad det var for et hjælpemiddel, han har. Det er simpelthen en maskine, som læser al tekst på skærmen op - mere mystifystisk er det ikke. Og han var simpelthen lynhurtig til at navigere rundt på skærmbilledet, men trods det fik han aldrig rigtig vores "gamle" netbank til at fungere.

Heldigvis viste det sig, at den nye netbank - som har en hel ny type navigation - var noget lettere for ham at bevæge sig rundt i. Det var en rar opdagelse, og vi fik også et par tips til, hvad vi skal være opmærksomme på, hvis vi starter et "Handicapvenlighedsprojekt" op på et senere tidspunkt.

Men den der igangsætning - den fylder meget i hovedet for tiden. Jeg har lovet Bruno, at jeg bliver normal igen hen engang i næste uge. Lige nu er jeg vist en fraværende størrelse at leve sammen med...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sig mig, er det 'min' netbank oppe i Nr. Sundby du sidder og noerkler med?

Lizelotte sagde ...

Heyy Fisker ... det er jo lige det, det er (blandt en del andre) - hvis du altså hentyder til nørresundby bank...