tirsdag, juli 15, 2008

Kan en by bare ferielukke?

Hvad sker der for min by??

I disse dage går det virkelig op for mig, at Fredericia ikke er en rigtig turistmagnet ... forstå det hvem der kan.

Den anden aften gik Bruno og jeg en tur ind til byen, og der var GODTNOK mange af byens restauranter og mindre butikker, som havde store skilte med FERIELUKKET i vinduet.

I dag kom vi hjem fra Øster Hurup - med et kraftigt behov for frokost og hvile (til pleje af en let rødvinsforgiftning) - og så var vores rugbrød muggent.
Jeg ville derfor lige smutte ned til bageren på Vesterbrogade - det tager to minutter her fra. Det første mærkelige der skete, var da jeg nåede ned til hjørnet af Fasanvej og Luthersvej. Der holdt slet ingen ulovligt parkerede biler?? Næh, for Lucullus, vores lokale smørrebrødsekspert, holdt FERIELUKKET.

Jeg gik dog glad videre, ned til bageren. Men da jeg nåede til udstillingsvinduerne, var de fuldstændigt tomme for hindbærsnitter, borgmesterstænger og hanebryster. Der var nemlig også FERIELUKKET.

Heldigvis kunne jeg så gå ned til Netto, som ligger nede på hjørnet til Indre Ringvej. Det er næsten lige overfor.

Men hvad sker der for Fredericia?? Man kan da ikke bare ferielukke en hel by? Måske skulle jeg lige ringe til Uffe...

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Han er sikkert på ferie ;-)

Mona sagde ...

Her i København er fænomenet også udbredt ... min lokale pizzapusher holder fx fri hele juli!!

Og du har ret - det ligner ikke noget.

@ sagde ...

Mon Uffe kan bage brød?
Og kan vi så få de ulovligt parkerede biler tilbage! Sådan en uorden, at de også holder ferie... ;o)

Lizelotte sagde ...

Johnnie - det kunne han sagtens være. Men han ville garanteret høre på mig hvis jeg fik fat i ham alligevel :-)

Mona - det beviser blot at Kbh også bare er en stor landsby. For det er den jo, hvis man sammenligner med Europas hovedstæder. Det er derfor, den er så hyggelig :-)

Livrdz, det tror jeg han kan. Og parkere ulovligt, kan han sikkert også - men DET kunne han nu nok ikke finde på, han er en pæn og ordentlig mand, vores Uffe!