mandag, juni 09, 2008

Sådan var det...

Frokost ved Seinen - superlækre Fougasse ...:

P1050005

P1040944

Åhh ... Notre Dame de Paris ... take my breath away...

P1040936

Med Metroen til Pigalle og Moulin Rouge ... hvor vi sad på en fortovscafe og fniste over sexshops med peepshow og kabiner ... og ... Poppers?? Hvad er det???

P1040928

...hjem igen efter mørkets frembrud, til "vores" Metrostation, tæt på det hotel, vi boede på...

P1040927

Seinen fra Pont Alexandre II...

P1040926

Dele pandekager med nærgående gråspurve på Marsmarken, lige bag Eiffeltårnet...

P1040919

To forelskede teenagere i 40'erne på flodrundtur...

P1040877

Triumfbuen - nedefra...

P1040858


Montmartre ER en landsby. Lad ingen fortælle dig andet.

P1040835

Men der er langt ned, oppe fra kuplen på Sacre Coeur...

P1040816

Ham her fulgte efter mig op af alle vindeltrapperne i Sacre Coeur. Jeg tog ham med hjem, for han så lidt fortabt ud.

P1040809

Det var godtnok en dejlig tur. Flere billeder kan ses på min flickr.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg vil til Paris!

Lizelotte sagde ...

...det vil jeg osse ... igen... :-)

Anonym sagde ...

take my breath away...
Lige netop, Liselotte!
Jeg kom til at tænke på:

Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.

Jeg har spist bryllups-dags-frokost på selvsamme bred, dér: Brød, ost og kold mælk! En af de bedste nogensinde :)

Lizelotte sagde ...

Lupo, det er jo fuldstændig rigtigt, det med moments that take our breath away.
...har aldrig levet så meget som de år, jeg har tilbragt sammen med ham den smukke her :-)

Åhja - top-romantisk sted at spise frokost - ved Seinen. Så må menuen godt være enkel...

Lene sagde ...

SUK sikke en dejlig tur, jeg vil tilbage, vil jeg :-)

Anonym sagde ...

Du viste lige præcis hvad Paris er! Godt nok har jeg kun været der 1 gang og kun i 3 dage, men ind under huden kommer den by.
(Jeg boede faktisk ikke så langt fra den der mølle - rigtig Montmartre. Det var først på sidstedagen, vi fandt ud af, hvad der var længere nede af gaden).
Apropos Montmartre som landsby - så I den vinmark, der ligger inde mellem husene? Meget spøjst indslag i en bytur.

Lizelotte sagde ...

Conny, billedet af skiltet fra Rue des Saules - "Au Lapin Agile Cabaret" - er taget lige ved siden af vinmarken. Der fremstilles rent faktisk vin, som kommunen sælger og bruger til godgørende formål på Montmartre. Sejt, med sådan en vinmark, midt inde i byen...

Anonym sagde ...

Hmm, måske burde jeg have vidst/set det. Men hverken min hukommelse eller min franske paratviden er hvad de burde være :-)
Og ja, det er virkelig noget særligt - også det med det godgørende.