søndag, april 06, 2008

Hvad man dog kan få folk til...

I forrige uge var jeg på et fantastisk kursus.

Det hed "Den et-eller-andet workshop-facilitator", og kursusafholderen var et kendt ansigt i Bankdata-regi - nemlig Ole Jepsen,som underviser i diverse projektrelaterede ting hos os.

Kurset var rigtig godt, og noget af det, vi lærte, var noget om "Ice-breakers" - eller "Isbrydere". Små øvelser, som får workshopdeltagere til at slappe af og ryster folk lidt sammen.

På dag 2 fik jeg af Ole til opgave at gennemføre en isbryder med deltagerne på kurset. Jeg kunne vælge fra kompendiet, eller finde på noget selv.

Således udfordret tænkte jeg - jeg finder da på noget selv. Og så fulgte jeg det slogan, lanceringskonsulenterne på Bankdata bruger: STJÆL MED STOLTHED!

Så derfor kunne man lidt senere se en gruppe af IT projektledere, projektkonsulenter og forretningsanalytikere stå og stampe/klappe en rytme, mens de sang "Lille Peter Edderkop".

P1040579

Det var smukt. Der var godtnok nogen, der syntes det var MEGET svært at synge samtidig med at de skulle lave rytme, men det har vi såmænd også enkelte i X-tetten, der også har problemer med ;-)

Det sjove var, at ingen tøvede, og alle var med på legen. Thumbs up for det! Det er ikke nogen kedelig arbejdsplads, jeg er på - heldigvis!

P1040581

Ingen kommentarer: