søndag, februar 24, 2008

Opskriften på en skøn søndag eftermiddag

1. Send børnene på besøg hos venner
2. Vink kærligt til manden, som kører til træning i fitnesscentret
3. Sænk måsen omhyggeligt ned i lædersofaen, mens du arrangerer vattæppet helt rigtigt over benene
4. Tænd for afsnit 4, 5 og 6 af "Stolthed og Fordom" med Jennifer Ehle og (suk!) Colin Firth
5. Tilføj resterne af gårsdagens chokolade, og søndag eftermiddag er i skabet.

Engang imellem skal man bare unde sig selv at gøre lige præcis det, man har lyst til. Det gjorde jeg i dag.

Det første afsnit af ovennævnte serie blev set igår, mens jeg ordnede en kæmpe bunke strygetøj. De andre to sneg sig ind efter dette (jeg havde fortjent det, da jeg nu havde ordnet strygetøj), og i dag snuppede jeg de sidste 3.

Jeg elsker den serie. Kristian spurgte i går hvor mange gange jeg har set den, og jeg blev ham svar skyldig. Jeg bliver aldrig træt af tempoet i serien (som er lavt - få klip - næsten teateragtigt) og sproget, som er så smukt. Jeg elsker de underspillede følelser, og ja - jeg synes Colin Firth er ubeskriveligt mandig og lækker som Mr. Darcy.

Da jeg næsten var færdig med sidste afsnit, kom mit livs Mr. Darcy hjem fra fitness-centret. Så var mit "frikvarter" forbi - men det gjorde nu heller ikke noget :-)

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åh! Den serie er også for skøn :-) Hmm, det er vist også ved at være for længe siden, at min er blevet afspillet, er sikker på at den trænger ;-)

Og nej, den kan IKKE ses for mange gange.

Lizelotte sagde ...

Pige, det er nemlig en fantastisk serie! Jeg er sikker på din dvd ligger og hopper i skuffen!

Unknown sagde ...

Mmm, lyder præcis som en søndag efter mit hoved. :-)

Mette G. sagde ...

Helt, helt, helt enig med sådan en hyggesøndag. Jeg har også set serien et utal af gange og jeg bliver aldrig træt af den. Colin Firth ER Mr. Darcy ;-)

Hanne sagde ...

Colin Firth er lækker i mange roller, men som Mr. Darcy er han bare bedst. Rigtig tøsehygge. Jeg har besluttet mig at jeg skal have den læst på originalsproget og se om han ikke er (mindst) ligeså hot i bogen, når man nu har set ham i våd skjorte og så'en.