tirsdag, november 20, 2007

Grove løjer!

Så oprandt dagen ... endelig undte jeg mig selv at kikke nærmere på det garn, jeg ud over Kidopalen til mit fine, råhvide tørklæde (som jeg i øvrigt bruger konstant), havde købt til mig selv, da vi var på efterårsferie på Læsø.

Her kan man tale om anderledes grove løjer! Da jeg fik kikket nærmere i opskriften, så jeg nemlig til min fornøjelse, at pindene skulle være jumperpinde nr. 20!! Garnet er da også groft og dejligt - en lun sag i alpaca og uld, sort som kul, og som skabt til at lune en småfrysende ryg på et køligt vinterkontor.

P1040286

Sådan nogle pinde har de altså ikke lige hængende i Brugsen. Men jeg bestilte dem mandag, hos min lokale håndarbejdspusher. Her får jeg jo special treatment med udbringning og det hele, så i morges lå de på mit skrivebord ... nu skal jeg bare lige huske at ha' penge med til Susanne i morgen :-)

I eftermiddag MÅTTE jeg i gang med sagerne! Så jeg kastede mig over opskrift, garn og pinde - og da det er tykke pinde og supernem opskrift (lutter retstrik), bliver det jo lynhurtigt til noget.

P1040288

Det bliver råt og lækkert - og lunt.

5 kommentarer:

Lene sagde ...

det er snyd, så er det ikke så sært du får strikket mere end mig ;-)
Det glæder jeg mig til at se det færdige resultat af, det ser rigtig vamselækkert ud.

Lizelotte sagde ...

...blev faktisk færdig i går aftes, Lene - det var lynhurtigt strik. Lige nu ligger det lune sjal om skuldrene på mig - det er MEGET lækkert!

Mona sagde ...

Lyder dejligt ... men med så hurtige strikkeprojekter bliver det hurtigt dyrt at være kvik med pindene!

Tak for linket - her hvor jeg bor savner jeg nogle gode strikkebutikker, så jeg vil lige kigge lidt nærmere på din pusher!

Lizelotte sagde ...

Mona, tæller det ikke med i tiden, at jeg har haft garnet liggende en måneds tid?? Har sideløbende et noget mere langsommeligt projekt kørende ... så nupper jeg lidt adspredelse med nogle hurtige ting ind imellem.

Prøv endelig Lund+Lund - det er en herlig butik!

Mona sagde ...

Jeg HAR smugkigget ... uha, der er mange lækre ting. Det kan godt være de har fået en ny kunde ;-).

Kender godt det dér med svære langsomme projekter, så har man brug for noget nemt, der giver resultater i en fart!