søndag, november 25, 2007

Advendtsværksted

....hvad skete der lige?

Jeg vendte ryggen til PCen et øjeblik, og så var der gået ... fire dage!
Hold da op...

Nå men, torsdag ... der var Bodil og jeg på Bankdata og til advendtsværksted. I år var det mig og min kollega Susanne (hende fra Lund+Lund)som stod for det praktiske omkring arrangementet.

P1040290

Kristian ville egentlig gerne have været med, men han skulle på drengetur med klubben - til Kolding og skyde med laserpistoler. Det var alligevel mere spændende end en gang juleblomsterbinding!

Susanne kom også til at melde forfald, for hendes datter kom hjem fra en længere tur - fra Cuba. Så hun skulle til Kastrup og stå i lufthavnen og vinke! Den anden Lund - Jytte, hendes svigerinde - kom dog og repræsenterede familien :-)

Som instruktør havde vi som sædvanlig vores tidligere kollega, Lene fra Pilen og Blomsten. Som sagt en tidligere ansat i firmaet, som er gået om ikke i frø, så ihvertfald i blomst ...

P1040294

Lene havde fuld kontrol over det, og hun havde medbragt nogle dekorationer til inspiration, samt materialer og "bonusting" som kugler, bakker mv., som vi kunne købe til.

P1040306

Der blev produceret ting og sager! Der blev arbejdet flittigt! Og der blev sladret hyggeligt og spist guf og drukket et glas rødvin her og der - for det hører også til, når vi holder juleblomsterbinding på Bankdata.

P1040300

Bodil fik lavet en kalenderlysdekoration med det blå lys, hun valgte på Læsø, og en dekoration med et spindelvævslys, som jeg fandt - det havde ligget i skabet siden sidste år. Jeg fik lavet advendtskrans med mørkerøde lys og bånd - og Bodil bandt også en krans, som hun vil pynte med sorte lys og have på sit værelse.

P1040291

At skønhed afhænger af øjet der ser, kom også for en dag denne aften. Jeg har til tidligere arrangementer hørt folk sukke henført over de superflotte velourlys, som jeg synes er rædsler af en art, så jeg kunne finde på at købe dem til pakkeleg blot for at grine ondt af dem, som vandt dem. Også i torsdags så jeg dekorationer, jeg synes var utroligt flotte, og andre, som jeg synes var udsøgt rædsomme.

Længe leve forskelligheden! Det er skønt, at vi ikke er ens.

P1040298

P1040301

P1040303

Ingen kommentarer: