tirsdag, oktober 02, 2007

Landevejens farende svende m/k

Jeg har lige taget hul på en periode, hvor jeg mest vil være at finde rundt om i landet.

Sammen med to kolleger besøger jeg nemlig over de næste 14 dage 12 af de pengeinstitutter, som bruger Bankdatas systemer.

Nævnte PI'er er spredt over hele Danmark - så jeg får set alt lige fra Nørresundby over Ringkøbing og Tønder til Assens, Holbæk og Hadsten.

Nogle dage når vi to møder - det gjorde vi i dag. To sønderjyske banker, og så gik det hjemover igen. Vi var tilbage 16.30, og så skulle der lige skrives et par mails og nogle vigtige pointer fra møderne ned, inden det var fyraften for alvor.

Det er nogle lange dage, nogen af dem, og ind imellem er der også det daglige, som lige skal have en hånd i forbifarten. Livet på kontoret stopper jo ikke, fordi vi kører land og rige rundt.

Man kommer hurtigt lidt tættere på sådan et par kolleger, som man farter rundt med. Vi får snakket om ferier og børn, om job og kolleger og liv i det hele taget. I forvejen synes jeg godt om de to kolleger - det er et par erfarne herrer, begge med glimt i øjet og en masse godt fagligt i bagagen.

Besøgene skaber også gode relationer i bankerne. Jeg kender mange mennesker derude, efter 16 år på arbejdspladsen, men der er nye ansigter på flere, nu hvor jeg sidder på et andet område. Så det er godt at ha' mødt de folk, jeg ellers kun træffer telefonisk, og som jeg forsøger at nå med de generelle informationer, jeg skriver ud.

Så det er rakkerlivet værd - og et rakkerliv bliver det, med flere timer end de almindelige uger. Den sidste fredag bliver lang - først til Skjern, og over middag til Hadsten - det er en længere køretur, og der bliver ingen kort fredag der.

Det bli'r godt at nå hjem til Bruno og pakning og en kop ferie-rødvin, der ...



PS: Jeg kan stadig gribe mig selv i at savne mit arbejde bare en LILLEBITTE smule, når jeg har fri... :-)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nææ dog kommer du til Holbæk, hvis tiden er til det kig forbi Christina og jeg;-)

Lizelotte sagde ...

Mette, det var bare derover og så hjem igen... og der er jo også lige lidt vej fra Holbæk og over til dig... :-)

MEN tak for tilbuddet!