mandag, oktober 29, 2007

Hvordan hviler man sine smagsløg?

Pyha - det er faktisk ret hårdt at smage sig igennem omkring 100 forskellige rødvine og et noget mindre antal hvidvine, mousserende vine og dessertvine.

At jeg kan sidde ved PCen og skrive nu, skyldes alene, at jeg med tiden er blevet rigtig, rigtig god til at spytte ud.

Vi fik fundet nogle fine sager til vores vingave på Bankdata, og flere af mine personlige favoritvine løb faktisk af med sejren. Mere vil jeg ikke røbe - hvis nogle af mine kolleger skulle læse med.

Jeg fik et par gode sjatter med hjem, og et par reserveflasker eller tre... men det bliver godtnok ikke i aften, jeg skal have NOGET som helst rødvin. Det varer nok lige et par dage, får jeg får lyst til at drikke vin igen. Det på trods af, at jeg kun har sunket hvad der svarer til 4-4½ glas vin fra kl. 9 i morges og indtil i aften kl. 17.30.

Mine smagsløg er overbelastede og smækforvirrede. Hvordan hviler man dem??

Lige nu vil de bare ha' bad i Pepsi Max.......

5 kommentarer:

Mona sagde ...

Det er godt nok hård kost ... ikke mindst når starten går allerede kl. 9.00 om morgenen !!
Gad dog godt være ansat på Bankdata ... :-)

Anonym sagde ...

Spytte ud igen?
Er det ikke hvad der svarer til afbrudt samleje? :)

Lizelotte sagde ...

Mona, det er også et rigtig godt sted at være :-)

Simon, de ALLERbedste synker jeg en lille mundfuld af. Men når man smager vin tit, får man et ret pragmatisk forhold til at spytte ud... :-)

Anonym sagde ...

Ingefaer er det bedste til at rense tungen, har jeg hoert. Det er jo ogsaa det som japanerne goer naar de spiser sushi.
Men ved ikke lige om man har lyst til ingefaer efter saa meget vin?...

Lizelotte sagde ...

Therese, jeg tror ingefær smager alt for stærkt - det vil overdøve de finere noter i vinen.

Brød og vand er det bedste, efter min erfaring. Men med de mange forskellige vine vi fik sidste mandag, bliver man altså nemt MEGET smagsforvirret :-)