onsdag, september 26, 2007

Ramt af inspiration

I denne weekend løb en af mine kolleger et halvmaraton.

Hun løb på en tid, hun var meget glad for, og vi stod i går og snakkede om resultatet - om hendes træning, og om hvor meget løb fylder i hendes liv.

Løb er min kollegas livline. Det er der, hun lader op, og der hun får ny energi - og et break fra hverdagen.

Som hun stod der og fik julelys i øjnene, mens hun talte om den energi, man har efter en god løbetur, tænkte jeg: Sådan vil jeg have det igen!

For jeg kunne kende hvert et ord hun sagde - om glæden, afstressningen, den gode fornemmelse i kroppen, formen, der forbedres og overskudet, der vokser.

Og det var faktisk min kollegas fortjeneste, at jeg i går fik skemalagt min travle dag sådan, at der blev plads til løbeturen.

Jeg har husket at sige tak til hende :-)

6 kommentarer:

Lene sagde ...

hvor får du den energi fra? Gid jeg boede i nærheden af dig, så hægtede jeg mig på dit træningsprogram ;-)
Pøj Pøj med projektet

Lizelotte sagde ...

Nu sitter jeg jo også rimeligt meget stille på arbejde ... så er det nødvendigt at brænde lidt krudt af i fritiden...

Anonym sagde ...

Sådan skal det være, Lotte! Jeg kender det med fodbold. Jeg har også mine perioder, men nu hænger jeg ved en god periode, og den har at fortsætte ;)

Anonym sagde ...

Løb lige forbi med en flaske vin :-)

Lizelotte sagde ...

KC det ville jeg da gerne - men ved jo ikke hvor du bor ;-)

Anonym sagde ...

Sejt, Lizelotte !! Jeg løber selv (næsten) hver morgen, kl 6. Det er der jeg henter energien og overskudet til dagen. Det er bare så DEJLIGT. Jeg er så heldig, at jeg har en fast "løbemakker", og vi passer godt sammen i højde og drøjde, og så er der jo ingen undskyldninger, når jeg ved, at hun står og "tripper" ude i indkørslen. Held og lykke med det !
Helle