onsdag, marts 21, 2007

Honey how you've grown...

Youtube ... hjælp, sikke en tidsrøver, når man som jeg elsker musik!

Men også en facilitet, som gør, at jeg kan dele et af mine favoritbands med jer.
De hedder Steely Dan, og er amerikanske. De var især store i USA i 70'erne, men har også lavet cd'er i dette årtusinde - og de er lige så tilbage-i-skoene-cool som de altid har været.

Her kan du høre sangen Cousin Dupree (og teksten er her).... fra cden Two Against Nature fra 1999. Jeg så den live på deres Two Against Nature Tour i København. Det var stort, og for hulen, hvor jeg trak gennemsnitsalderen ned den aften!

UPDATE: Har du fået smag for det ... er her lige et link til en ægte klassiker, nemlig Babylon Sister (og Alex - jeg tror lige det er noget for dig ;-) teksten er her

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Yes Youtube, er utrolig. Har selv først lige opdaget det. Der findes så meget live musik fra dem man ikke så ellers har kunne se. Steely Dan, ja det vækker minder. Den helt specielle lyd. Faktisk romantisk.

Lizelotte sagde ...

Tilbagelænet, smukt, og så er det tonalt og harmonisk så FÆRDIGT, ikke ... jo, de er romantiske på den lidt blå og noget avancerede måde...

Har været solgt siden min storebror spillede "Aja" for mig for maaange år siden...