søndag, januar 07, 2007

Livsnyderen - nu med vinterbadning

Jeg dyrker jo det her vintercup lidt. Med skiftende held.

For nyankomne kan jeg kort ridse op: det er orienteringsløb på cykel for par. Man får et kort, og så har man 1½ time til at finde flest muligt af de 12 poster, som er på kortet.

Min makker hedder Vibeke. Vi er ikke de store stifindere, men det plejer da at gå. Det gjorde det så IKKE i dag.

De to oplagte poster, som lå tæt ved start/målområdet, snuppede vi heldigvis først. Og så var det, at jeg kom til at se forkert på kortet.

Jeg kunne godtnok ikke forstå, at der ikke var nogen stier, og at der tilsyneladende ikke havde kørt andre cykler end os der. Men jeg ku' jo se, at vi skulle liiige igennem det træbælte der, og så over en mark - og så skulle den være der, posten.

Det var den også. På den anden side af åen.



Så stod vi der. Og jeg skulle jo ikke stå tilbage for Bruno og Carsten, som engang vadede gennem en mose, så vi fandt et fint sted, hvor der ikke var så dybt. "Jeg går lige ned på bredden og prøver dybden med den her pind," sagde Liselotte ("kald mig bare BS") - og sank i mudder til godt og vel op over knæet.

Projekt opgivet. Jeg havde nær aldrig fået mine højtelskede specialized mtb-sko med mig derfra. Og vandet/mudderet var dælan-dytme koldt.

Tapre Vibeke VAR på vej ned for at redde mig, men jeg fik stoppet hende - så i ånden, hvordan vi sank ned i dyndet BEGGE to...

Fotodokumentation af mine mudrede ben:

P1020050

Vi nåede ikke flere poster, og så lykkedes det os at fare SÅ meget vild, at vi kom for sent hjem.

Pyha. Vi er nødt til at gøre det godt i februar og marts, hvis vi skal redde æren...

Og sådan ser man ud, når man kommer fræsende ind - lidt for sent:

P1020048

4 kommentarer:

Lene sagde ...

kan godt huske engang som spejder på en hike, det var slet ikke sjovt at få at vide af bonden, at vi var uden for kortet ;-)
I ser da seje ud.

Lizelotte sagde ...

Haha ... vi var ikke særlig seje... men vi havde det sjovt, og vi fik 4 minuspoints... :-/

Mie Harder sagde ...

Jeg synes, det er modigt overhoved at give sig i kast med sådan noget. Nej, jeg holder mig til det, jeg kender. Cykel og løbeturer på pænt afmærkede stier. :-)

Lizelotte sagde ...

Hej Lenore, velkommen her.
Cykling på pænt afmærkede stier - det er vintercup også normalt. Hvis man altså læser kortet rigtigt :o) - ellers er det, man kan komme ud i at være lidt "kreativ".