tirsdag, januar 02, 2007

Hul på et nyt år

2007 er startet.

Langsomt, for mit vedkommende.
Jeg har valgt at tage en feriedag i dag, langt hen ad vejen for Kristians skyld.

Han kom hjem fra sin far i går, og i perioden op til, at han tog over til ham, drejede alt sig om Bodil. Så jeg vil gerne være lidt om ham i dag, hans sidste feriedag. Fornemme, at han har det godt, høre om hans jul og hans gaver.

Hos Ella så jeg ønsket om, at 2007 må blive et mildt og fredeligt år. Det kan jeg tilslutte mig. Jeg håber også, det bliver et lyst og let år, for der har været nogen mørke, tunge ting i 2006, som jeg gerne havde været foruden.

Jeg håber, at Bodil i 2007 fortsætter på den gode kurs i sin nye skole, og at hun fortsat er glad for at være der. Jeg håber, hendes tro på sig selv vokser sig stærk og fast.

Jeg håber, at Andreas bliver glad for tiden ved livgarden, hvor han skal være fra april til og med november. Jeg håber, at han vokser som menneske, og bliver endnu mere moden og sikker. Jeg håber også, han finder ud af, hvad han vil bagefter. Om det er universitetsstudier, eller tømrerlære er mindre vigtigt. Hvis det er det, der gør ham glad.

Jeg håber Kristian fortsat vil være den glade, udadvendte og søde dreng, han er i dag. I hans liv sker der ikke store ændringer i 2007, tror jeg - de er ihvertfald ikke på planen lige nu.

Lasse skal ind til flåden i september. Jeg ønsker ham en god tid der, og at det bliver en tænkepause for ham - ind imellem er han træt af jobbet hos McDonald, og kunne tænke sig noget andet. Jeg ønsker ham inspiration og afklaring.

Christina ønsker jeg god vind med studierne, som hun jo snart er færdig med. Jeg ønsker hende mulighed for at flytte lidt tættere på Mette... det vil hun vist blive glad for. Og jeg ønsker hende sjove rejseoplevelser i 2007!

For Bruno ønsker jeg "mere af samme slags" rent jobmæssigt. Han har haft et spændende og udfordrende 2006, med 2x14 dages management academy i koncernen, messer og spændende besøg hos leverandører, interessante opgaver og masser af gode, store ordrer til det firma, han arbejder i. Jeg ønsker ham god træning og at hans vægt går den vej den skal, når han skal op over alperne på mountainbike i 2008!

For mig selv ønsker jeg fred og kærlighed. Og jeg vil i 2007 gå efter de opgaver på jobbet, jeg ser, som jeg ønsker at få. Ikke sidde og vente på, at nogen giver mig dem. Jeg vil ta' selv, vil jeg.
Jeg vil arbejde på at udvikle mig, til gavn for mit job og min familie.
Jeg vil også gerne have et godt træningsår, men det skal være lystdrevet. Det skal være for sjov.
Jeg vil ikke sætte mig urealistisk høje mål, men glæde mig over de ting, jeg når.

Det var mine nytårsønsker.
Jeg tænder en mental nytårsraket og sender dem mod himlen.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Søde 2007-ønsker til os børn :) Jeg håber også at få et godt år med en afslutning på seminariet, så det bliver vist ikke den store rejseoplevelse, men hvem ved.

Vi skal jo være glade for livet, og det, der kommer i vores liv. Gøre noget, der vil være gavn for os selv.

God fridag med Kristian, han bliver sikkert glad for en dag med sin mor :)

Lene sagde ...

Nydelsen og nærværet, selvværdet og samhørighed, jeg er med i den raket ;-)

Anonym sagde ...

Faktisk er mit nøgleord for 2007 også nærvær, så vi må have en større raket :-)