onsdag, april 12, 2006

Påskefrokost i morgen!

I morgen løber min påskefrokost af stabelen. Oprindelig var det et forsøg på at samle mine søskende og min mor, men de seneste 2 år er det ikke lykkes.

I år bliver det en lidt amputeret påskefrokost, for det er kun min søster Conny og hendes familie, som kommer. Men - som vi blev enige om - så er der mere rødvin til os ;-)
Vi bliver nok flere til næste år!

Ikke desto mindre glæder jeg mig meget!

Vores køkken er nu endelig noget, der ligner færdig - og jeg skal nu have støvsuget og have det til at se pænt ud igen. Der ligger MANGE nullermænd i køkken/alrummet, for det har ikke været til at sparke sig frem for malerbøtter, værktøj og andre upassende remedier.

Lige nu er min handymand kørt på losseren med resterne af det gamle køkken - og selvom vejret er en fugtig omgang, står mit indre barometer på MEGET FINT. Her dufter af kanelkage - til i morgen - og om lidt skal jeg i gang med at forberede en tærte med reje, hvidløg og fetaost, som normalt vækker jubel. Også til morgendagens frokostbord.

Lidt påskepynt skal spredes med rund hånd over matriklen, og jeg skal ha' forvandlet et bundt pilegrene og nogen gæsling-grene til en påskekrans til døren.

Stemningen breder sig langsomt, men sikkert....

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uh, det lyder ellers lækkert - det bliver nok en hygge-dag. God fornøjelse.
p.s. flot navn, din søster har :-) Jeg møder sjældent nogen med helt samme navn som mig.

Lizelotte sagde ...

Nej, de fleste er med "ie" til sidst ... men I er nok også rimeligt tæt aldersmæssigt, tror jeg, min søster er fra 1960 - der var det vist et ret "hot" navn.

Det bliver helt sikkert en hygge-dag! Vi har som regel nogen skønne weekender - min søster og svoger bor i Storvorde ved Aalborg, så det er altid med overnatning, når vi ses :-)

Anonym sagde ...

Mums - det lyder vildt laekkert med maden. Gem lidt til mig :) Hernede spiser jeg nu ikke meget, for jeg tor simpelthen bare ikke!

Lizelotte sagde ...

Christina, vi laver noget lækkert til dig næste gang vi kommer - kan godt forstå du er forsigtig med, hvad du spiser dernede!

Pas på dig selv...

Anonym sagde ...

Håber I havde en dejlig dag med masser af påskehygge. Tærten og kanelkagen lyder mums;-)