onsdag, marts 01, 2006

Min onsdagsoase...

Jeg har en onsdagsveninde - - ja, jeg har faktisk hele 7!
Vi mødes stort set hver onsdag på Lillebæltskolen i Middelfart, for at synge.

X-tetten har været en del af mit liv i næsten 10 år. Vi synger rytmisk, og hygger os gevaldigt.
5 af os er de samme, som da jeg startede (og 3 af os er mezzosopraner - måske er vi bare mere stabile? ;-)
Vi har fulgtes ad - ihvertfald om onsdagen - i surt og sødt. Vi har mistet forældre, har fået børn, er blevet skilt, nogen har fundet sammen igen - og ind imellem er vores onsdage gået op i snak i stedet for i sang.

Noget af det bedste ved X-tøserne er, at jeg selv bestemmer, hvad jeg har lyst til at involvere dem i. Hvis jeg har en off-periode på grund af noget privat eller arbejdsmæssigt, kan jeg vælge at dele det med dem, eller jeg kan vælge at lade som ingenting og glemme det totalt, mens vi er sammen. Vi har ikke den store berøringsflade udenfor vores onsdage. Der er ingen, der lige har hørt, at dette eller hint er sket. Det får de kun at vide, hvis jeg fortæller dem det.
Det er der en frihed i - men oftest deler jeg ud af mig selv, sådan er jeg indrettet.

Jeg nyder min sang-oase, som er fuld af rå kvindelatter og indforståede vitser. Og af omsorg, interesse for hinandens hverdag og medleven på den gode måde.

Og så synger vi faktisk ret godt ;-)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

En lettere forsinket kommentar til dette livsglade indlæg.
Det lyder suverænt med sådan en onsdagsgruppe. Hvem der kunne være en flue på væggen for at få del i de gode vibrationer, der helt klart må være der på Lillebæltskolen om onsdagen. Og du har helt ret i, at man lige præcis selv kan vælge, hvad man bruger sådan en gruppe til. Én dag kan de bruges til sparring og en anden dag som trygt flugtsted fra den anden virkelighed.
Giver I koncerter også, eller er det udelukkende for jeres egen skyld, I synger?